Iroda takarítás költségei – újragondolva!

Hogyan tud segíteni egy takarító cég az üzemeltetők költségcsökkentő törekvésein?

A 2022-es év drámai változásokat jelentett az ingatlanüzemeltetés minden szakterületének. Ez pedig közvetetten kihatással van minden munkahelyet fenntartó szervezet gazdálkodására.

Az ingatlan, iroda üzemeltetés költségei emelkednek

Az áremeléseket először az ingatlanokat működtető cégek érezték meg. A lakossági fogyasztók által csak az év közepétől érzékelhető rezsiköltség növekedés az intézményi fogyasztóknál már hónapok óta jelent nem tervezett kihívásokat, azonban az élő erős, úgynevezett „soft FM” szolgáltatások (például recepció, őrzés-védés, takarítás) költségei is folyamatosan emelkednek.

A legtöbb gazdálkodó szervezet működési költségeket szabályozó büdzsék, üzleti tervek alapján működik, nincs sem szándék, sem mozgástér az irodák működtetésének havi költségeire 20-30 százalékkal többet szánni év közben. Mivel azonban minden más is drágul, muszáj minden takarékossági lehetőséget megvizsgálni. Így tehát az iroda takarítás költségei is átgondolásra, újratervezésre szorulnak.

A takarító cégek is többször kényszerülnek arra, hogy az évforduló lejárta előtt áremelési ajánlattal forduljanak az ügyfelekhez, hogy a szolgáltatást fenn tudják tartani. Ez persze kellemetlenséget, és sokszor váltási szándékot okoz a partnerben. Azonban nem csak ez a megoldás létezik a szolgáltatás folytonosságának biztosítására.

Iroda takarítás költségei hogyan csökkenthetők?

Egy kihívásokkal teli gazdasági környezet a megszokott módszerektől eltérő megoldásokat követel. Van lehetőség rá, hogy ne többet, hanem a korábbinál is kevesebbet fordítsunk a munkahely üzemeltetésére, viszont nagyon nem mindegy, milyen módszerekkel látunk neki a takarékosabb működés megszervezésének.

Hiába szeretnénk például 2020-as rezsiszámlákat, ha az átgondolatlan döntések miatt a munkatársak télikabátban dideregnek az irodában, könnyen lehet, hogy többet be sem jönnek dolgozni. Ahogy a fűtési és légkondicionálási szokásokat, vagy  az elektromos áram felhasználásának rutinját is fontos lehet megváltoztatni érdemes átgondolni, szükség van-e a takarítási szolgáltatás felülvizsgálatára.

Megfelelő szakértő bevonásával nagyméretű munkahelyeken a havi iroda takarítás költségei akár 30-50 százalékkal is csökkenthetők anélkül, hogy az igénybe vett szolgáltatás minőségében kompromisszumot kéne kötni.

Érdemes felkeresni olyan takarító cég tanácsadóit, akik újra tudják tervezni az iroda takarítási rendjét, akár havi nettó több százezer forintot megtakarítva az ügyfélnek.

Amennyiben újragondolná az iroda takarítás költségeit, kérem keresse munkatársainkat az „Ajánlatkérés” űrlapon, vagy hívja a +36 20 849 6695 telefonszámot bizalommal.