Az 5 legfontosabb hiba, amit a takarító cég elkövethet iroda takarítás során

Az iroda takarítás kiszervezése gondos körültekintést igényel. A takarító szolgáltatók piacán nagyon széles kínálattal találkozhat az irodák, irodaházak tisztaságáért, takarítás megoldásáért felelős vezető. Aki takarító céget választ alkalmazott helyett, joggal várja el a makulátlan minőséget, professzionális hozzáállást.

Azonban az iroda takarítás szolgáltatás nem dobozos termék, nem lehet futószalagon gyártani a tökéletes minőséget. Minden takarított irodára más megoldások, más eszközök, más takarítói készség szükséges a megfelelő színvonal eléréséhez. Az iroda takarítás, irodaház takarítás és a közös területek tisztán tartása nem „háziasszony szemléletet” hanem tudatosan átgondolt, helyi sajátosságok szerint megtervezett, folyamatosan ellenőrzött szolgálatatást igényel. Még a legtapasztaltabb vállalkozások között is előfordul, hogy a takarító szolgálat megszervezése során figyelmetlenségből, költségérzékenység miatt, vagy tapasztalatlanság okán a cég olyan hibákat követ el, amelyek az iroda mindennapi tisztaságérzetét jelentősen rontják.

Ha Ön ügyfélként takarító szolgáltatóval dolgozik, vagy szeretné megtalálni az optimális szakértő céget irodája, irodaháza takarítására, az alábbi hibák elkerülésére érdemes garanciákat kérnie:

1. Az iroda takarítás kiszervezésére is igaz:

„Olcsó húsnak híg a leve”

A közismert szólásmondás az irodatakarítás kiszervezése folyamatában is igaz. Nem megfelelően kiválasztott, „Teszkó-gazdaságos” takarító gépekkel, alsó polcos vegyszerekkel, agyonhasznált rongyokkal igényes munkát végezni nem lehet. Fontos, hogy az iroda, irodaház üzemeltetését végző ügyfél meggyőződjön róla, a kiválasztott szolgáltató díja elegendő fedezetet nyújt a megfelelő minőségű takarítási kapacitás biztosítására. Ezek közül pedig talán a legfontosabb a tisztességesen megfizetett, legálisan foglalkoztatott, szakmailag és emberileg is megbecsült takarító csapat. Ha stabil megélhetést jelent egy iroda, irodaház takarítása a munkavállalónak, hosszú évekre megbízható, igényes irodatakarítási munkát várhatunk tőle.

2. Iroda takarítási terv hiánya, a műszaki tartalom elnagyolása

A professzionális iroda takarítás magas minősége akkor garantálható, ha az elvárások pontosan meg vannak fogalmazva. „Érzésre” ugyanis nem lehet takarítani, abból 99%-ban félreértéseken alapuló elégedetlenség származik. Még a munka kezdete előtt pontosan meg kell határozni, mit, mikor, milyen technológiával, milyen sorrendben és milyen gyakorisággal kell tisztítani. Ez könnyen számon kérhető a takarító szakembertől a területi vezetőn át a szolgáltató takarító vállalatig bezárólag minden felelős szereplőn. Ha pedig az iroda, irodaház, vagy a közös területek körülményei megváltoznak, ennek alapján könnyen és hatékonyan lehet módosítani a takarítási terven.

3. Sztár takarítók önállóságának mítosza, az iroda takarítás ellenőrzésének elmulasztása

A profi iroda takarító cég köteles biztosítani, hogy személyektől függetlenül mindig tudja tartani az iroda takarítás színvonalát. A rutinosan, szorgalmasan dolgozó munkatársak napi feladatait is rendszeresen ellenőrizni kell,  mert a megszokás időnként kényelmességhez, majd hanyagsághoz vezethet. A folyamatos ellenőrzésre a magas minőség iránt elkötelezett takarító cég tapasztalt területi vezető idejét kell, hogy fordítsa, az első naptól az utolsóig.

4. Ha nem szólnak, minden rendben

Tévedés egy takarító cégnek azt hinni, hogy az ügyfél dolga minden apró panasz és hiba ellenőrzése, számonkérése. Sokszor a csekélységnek látszó, visszatérő panaszok okozzák a legtöbb bosszúságot az irodában nap közben tartózkodó ügyfélnek, éppen azért, mert az illetékes nem tartja olyan fontosnak a hiba bejelentését. Az iroda takarító cég területi vezetője proaktívan, rendszeresen kell, hogy az ügyfél elégedettségét, valamint az elvégzett szolgáltatás minőségét monitorozza.

5. Az a legjobb, amit az Ügyfél kér

A takarítási szolgáltatás – főleg irodák, irodaházak takarítása esetében – egy szakember által megtervezendő, professzionális folyamat. A munkahelyen dolgozók létszáma, a burkolatok típusa és állapota, a terület tagoltsága, a tevékenység jellege, stb… mind olyan tényezők, amelyhez felkészült szakember hozzá tud rendelni olyan feladat listát, mely a kellő tisztasági állapotot fogja eredményezni. Ha az ügyfél úgy gondolja, két hetente elegendő porszívózni 1500 m2-en, ahol 120-an fordulnak meg naponta, kötelessége felhívni a figyelmet, hogy a legnagyobb szorgalommal sem fog tudni elégedettséget tapasztalni. A takarító cég feladata, hogy megmutassa az iroda takarítás, irodaház takarítás tervezésének legfontosabb szempontjait – még az ajánlattétel fázisában.