A profi takarító cégek piacának változásai

A profi takarító cégek piacát az elmúlt évek eseményei jelentősen átrendezték. A korábban éveken át kiszámíthatóan működő épületüzemeltetési és takarítási piac megváltozott. A rendszeres munkahelytakarítási szolgáltatás keresleti és kínálati oldala is átalakult.

Koronavírus járvány hatás a profi takarító cégek piacára

A koronavírus járvány rövidtávon rengeteg munkahely átmeneti bezárását, vagy csökkentett munkarendre történő átállását eredményezte, a munkáltatók ezen időszak alatt zömében pozitív tapasztalatokat szereztek a hibrid foglalkoztatás (részben irodai, részben home office) hatékonyságáról. Ennek eredményeképpen a hagyományos irodatakarítás, éttermi és szállodai takarítási feladatokat ellátó profi takarító cégek szolgáltatásai iránti kereslet érezhetően csökkent, amely számos kisebb vállalkozásnak nehézséget, vagy egyes esetekben végleges megszűnést eredményezett.

A profi takarító cégek helyzete

A járványhelyzet konszolidációját követően az idegenforgalom és vendéglátás elkezdett ugyan magához térni, de távolról sem abban a léptékben, ahogy arra a piaci szereplők számítottak. A profi takarító cégek világában középtávon is tapasztalható munkaerő többlet jött létre, mely a szolgáltatási díjak kényszerűen megnövekedett versenyhelyzet által generált csökkenését is eredményezte annak ellenére, hogy mind az anyag-, mind pedig a munkaerő-költségek számottevően növekedtek.

A háború hatásai a profi takarító cégek világára

A szomszéd országban zajló háború által tapasztalható termékek (takarításban jellemző eszközök, vegyszerek és mosdóhigiéniai papíráru) és energiaárak számottevően megnövelték az általános épületüzemeltetési költségeket, így a keresleti oldal nagyobb szereplői keresik a lehetőségeket minden igénybe vett szolgáltatási kategória esetében a kiadások csökkentésére. A 2022 januártól tapasztalható minimálbér és garantált bérminimum által szükségessé váló szolgáltatási díj korrekciót éppen ezért a megrendelői oldal legfeljebb részben tudott befogadni.

Ennek következtében a piac szereplőinek egy része kénytelen visszatérni a korábbi tisztulással ellentétes irányú „okos” megoldások irányába (anyag, és minőségirányítási költségeken spórolás, szürke és fekete foglalkoztatási megoldások, borítékos pénzek), ez pedig a hosszútávon megfelelő minőségben fenntartható szolgáltatás rovására történik.

Az irodatakarítási szolgáltató kiválasztásánál fontos mérlegelni tehát, hogy a jelenlegi munkaerő és anyagköltségek kalkulációját megfelelő alapossággal végzi-e el a kiválasztott takarító cég. A módszeres szolgáltatás tervezés a hosszútávon is kiegyensúlyozott üzleti kapcsolat alapja.

Ezen elv alapján a Dr Clean Kft. folyamatosan monitorozza a takarítási piac változásait és minden ügyfelét kellőképpen tájékoztatja az árak alakulásáról és annak okairól akár a konkrét változást megelőzően.