• Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Napi iroda takarítás
    • Ipari takarítás
    • Nagytakarítás és speciális takarítás
    • Őrzés-védés
    • Kertészet
  • Állás
  • Blog
  • Árajánlat
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatásaink
    • Napi iroda takarítás
    • Ipari takarítás
    • Nagytakarítás és speciális takarítás
    • Őrzés-védés
    • Kertészet
  • Állás
  • Blog
  • Árajánlat

5 gyakori takarítási hiba

  • doctorclean
  • június 30, 2022
takarítási hiba wc kefe

Mi az 5 leggyakoribb takarítási hiba, amit takarításkor elkövethetünk, és hogyan kerüljük el otthonunk vagy az iroda takarítása során.

A takarítás nem csak a háztartások, de munkahelyek – irodák, éttermek, kórházak, iskolák és megannyi más intézmény – mindennapi életének állandó, sokszor mégis láthatatlan és jelentéktelennek tűnő része.

Általános vélekedés, hogy takarítani mindenki tud, azonban az otthoni és a professzionális takarítás között rengeteg különbség van. A végeredményt a megfelelő eszközök, alapanyagok, helyismeret mellett legalább ilyen mértékben határozza meg, hogy a tisztítástechnológiai szakértő mennyire ismeri a szakma fortélyait.

Megosztunk Önökkel 5 általános takarítási hibát, melyeket elkerülve könnyebben, gyorsabban érhetünk el állandó tisztaságot munkakörnyezetünkben.

Az 5 leggyakoribb iroda takarítási hiba

1. iroda takarítási hiba: Vegyszer behatási idő

A tévéreklámokban mutatott extra gyors takarítás a háztartási tisztítószereknél bizony nem mindig válik be. Makacs, speciális vegyületet igénylő szennyeződésnél a koncentrátum töménysége mellett a megfelelő használati utasítás betartása is fontos. Ez általában a termék csomagolásán, vagy használati útmutatóján található. Érdemes a vegyszereket a tisztítandó felületen hagyni, szükség esetén akár az ajánlott behatási időnél kicsit hosszabban is!

2. gyakori takarítási hiba: Terméktájékoztató figyelmen kívül hagyása

Érdemes minden takarításhoz használt eszköznél és vegyszernél elolvasni a biztonsági kockázatokat, a helyes használatot és a kerülendő eljárásokat – elsősorban különböző vegyületek balesetveszélyes kombinációját! Nem előírás szerinti használattal még az ártalmatlannak tűnő tisztítószerek is komoly károkat tudnak okozni nem csak felületekben, de bőrre, vagy légutakba kerülve az emberi egészségnek is. Mindig tájékozódjunk, mielőtt egy adott felülethez tisztítószert és eszközt választunk!

3. takarítási hiba: Eszközök munka közben tisztán tartásának hiánya

Általános tapasztalat, hogy szivacsot, törlőrongyot, mop fejet és minden nedves tisztításhoz használt eszközt alapvető fontosságú takarítás közben megfelelő alapossággal tisztítani. Megfelelő gyakoriságú kifacsarás, átöblítés nélkül felmosás, zsírtalanító tisztítás és minden egyéb felülettakarítás többet árthat, mint amennyit használ, hiszen foltos, homályos felületet eredményezhet. Nem szabad továbbá elhanyagolni a takarítás utáni tisztításukat sem. Valamint nagyon gyakori, kerülendő hiba, ha szaniterek (WC csészék, piszoárok, fürdőkádak, zuhanyzók) felületeit ugyanazzal az eszközzel tisztítjuk, mint a konyhai berendezést. Szükség szerint pedig szabaduljunk meg kopott, moshatatlan eszközeinktől is kellő gyakorisággal!

4. gyakori hiba: Túl sok tisztítószer használata

Közismert tévhit, hogy a több jobb is, a takarításhoz használt vegyszereknél azonban könnyen áteshetünk a ló túloldalára. Túl tömény, vagy nagy mennyiségben alkalmazott munkaoldattal a nem kívánt felületi károkozáson (például krómozott felületek marása vízkőoldó által) felül akaratlanul is létrehozhatunk egy csúnya, fátyolos bevonatot, amely pont úgy fog kinézni, mintha az adott felületen elmaradt volna a takarítás.

5. gyakori takarítási hiba: WC kefe vízben tartása

Bár a legtöbb WC kefe tartóban folyadékban is tudjuk tárolni az eszközt, ez nem csak csöpögős és kevésbé gusztusos megoldás, de a baktériumok és egyéb fertőző kórokozók elszaporodását, esetenként kellemetlen szagokat is okozhat. Használat után törekedjünk szárazon, tisztán visszahelyezni a WC kefét!

Az iroda takarítási hibák elkerülésének legjobb módja, ha szakértő takarító cég gondjaira bízzuk munkahelyünk takarítását!

Megosztás:

További bejegyzések

Költséghatékonyság az üzemeltetésben – Hogyan csökkenthetők a rejtett költségek szakértői szemmel?

Ha egy üzleti ingatlan meghaladja az 1000 m²-es méretet, az üzemeltetés már nem egyszerű logisztikai kérdés – stratégiai döntéseket igényel.Sokan azt gondolják, hogy a költségek

A zöld környezet: luxus vagy szükséglet?

Sokan azt gondolják, hogy egy céges kert, egy zöld terület csupán esztétikai kényeztetés, amit kizárólag a prémium irodaházak engedhetnek meg maguknak, de vajon valóban csak

5 jel, hogy itt az ideje takarítószolgáltatót váltani

A tisztaság nem luxus, hanem alapelvárás – különösen, ha üzleti ingatlanról van szó. Egy irodaház, raktár vagy kereskedelmi létesítmény takarítása nem csupán esztétikai kérdés: hatással

Ügyféltörténet: Miért váltott ránk egy budapesti irodaház?

Egy 8 szintes épület, sok bérlő – és egy döntés, ami megváltoztatta a mindennapokat 2024 végén kereste meg cégünket, a Dr Clean Kft.-t egy budapesti

Szeretné mindig tisztán látni a lehetőségeit?

Iratkozzon fel hírlevelünkre, és értesüljön elsőként a legújabb iparági trendekről, innovatív takarítási technológiákról és költséghatékony megoldásokról.

1000 m²-nél nagyobb alapterületű ingatlanok takarítási szakértője Magyarország egész területén.

Irodák, irodaházak, gyártó és logisztikai épületek, egészségügyi és vendéglátó intézmények rendszeres és eseti takarításában állunk rendelkezésükre!

Facebook-f Linkedin
Elérhetőségeink
  • 1139 Budapest, Hajdú utca 42. 2. em 215.
  • +36 1 700 4221
  • info@doctorclean.hu

Oldalak

  • Impresszum
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Pályázat
  • Impresszum
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Pályázat

Garancia a minőségre:

© 2025 All Rights Reserved.

Széchenyi 2020 logó az alsó pozícióban